SON DUYURULAR
Hayalindeki Alanya’yı Tasarlamaya Var Mısın?
16 Kasım 2024Akdeniz Gençlik Derneği'nden Alanya'daki STK'lara Dijital Dönüşüm Desteği
26 Temmuz 2024Akdeniz Gençlik Derneği ABD Büyükelçisinin Konutunda Düzenlenen Bağımsızlık Günü Resepsiyonuna Katıldı
29 Haziran 2024Akdeniz Gençlik Derneği Gönüllülerini Arıyor!!!
05 Şubat 2024Gençlerin Ekonomik Zorlukları Derinlemesine Anlama Anketi
31 Temmuz 2023Tekrar merhaba. Bu hafta organizasyonlarda çalışmanın faydalarından bahsedeceÄŸim. Önceki yazılarımı yazının en sonuna ekleyeceÄŸim. Onları da okursan çok sevinirim. Hazırsan baÅŸlayalım!
ÇoÄŸu üniversite öÄŸrencisi ne istediÄŸini, yeteneklerini, nasıl iÅŸler yapabileceÄŸini bilmiyor ve üniversite eÄŸitimi de öÄŸrencileri büyük oranda üniversite sonrasına hazırlamıyor. Hal böyle olunca da üniversitenin son yılında ve mezuniyet sonrası “ben ne yapacağım?” sorusu oluÅŸuyor ve stres ortaya çıkıyor. Ä°ÅŸte bu yüzden bu yıllarda kongre, bayi toplantıları, konferanslar ve festivaller gibi farklı organizasyonlarda çalışmak bu sorunun cevabını ararken çok faydalı olur. Peki baÅŸka ne gibi faydaları var?
Kendim farklı ÅŸirketlerle birçok organizasyonda çalıştım. Åžirketlerin de tabi farklı türleri var. kimisi kongre organizasyonları, kimisi düÄŸünlere garson/komi desteÄŸi, kimisi catering, kimisi animasyon ağırlıklı çalışıyor. Birden farklı yerle çalışıp farklı ortamlarda bulunman yararına olur. Ben kongelerde de çalıştım. Festivallerde de, düÄŸünlerde de, animasyonlarda da… Çalıştıklarım arasında sağı solu en belli olmayan kongre organizasyonları. Benim çalıştığım firmalar katılımcılarla birebir iletiÅŸimi saÄŸlayan ekipleri gönderen firmalardı. Farklı farklı görevler var. Transfer, kayıt, toplantı salonları, promosyon dağıtımları gibi iÅŸten iÅŸe deÄŸiÅŸebilen birçok görev var. Tabi ağırlıkta hangi görevde çalıştıysan diÄŸer iÅŸlerde de o görevde çalışma olasılığın yüksek. Ama belli de olmuyor. Bu sana farklı görevleri deneyimleyerek farklı görevlere adaptasyon ve nasıl iÅŸlerde çalışıp çalışamayacağını keÅŸfetme olanağı saÄŸlıyor.
Bir diÄŸer faydası da farklı insan tipleriyle iletiÅŸim kurmayı öÄŸretmesi. Organizasyonu yapılan firma deÄŸiÅŸtikçe sektör de deÄŸiÅŸiyor. Bu katılımcı profilinin de sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel olarak deÄŸiÅŸmesi demek oluyor. Böyle olunca farklı insanlarla iletiÅŸim kurmayı ve sorun çözmeyi öÄŸreniyorsun. Birde ekip içi var. Aynı ekipte çalıştığın insanlardan belki çok sevmediklerin oluyor. Ama ortada keyfine göre davranamayacağın, ortak bir iÅŸ var ve çok sevmediÄŸin insanlarla da bir ÅŸekilde beraber çalışabilmeyi ve alttan almayı da öÄŸreniyorsun. Yani her ÅŸart altında insanlarla iletiÅŸim kurmayı, sinirlerine hakim olmayı ve network geliÅŸtirmeyi öÄŸreniyorsun.
Bir diÄŸer faydası daha. Özellikle Y, Z ve sonrasında gelecek kuÅŸaklar olarak emir almayı, birilerine baÄŸlı çalışmayı pek sevmiyoruz. Ama organizasyonlarda baÄŸlı olduÄŸun üstlerin olacak ve bu sayede ileride ki tam zamanlı iÅŸ yaÅŸantında üstlerinle olan iletiÅŸimini nasıl kurman gerektiÄŸini keÅŸfetmeye baÅŸlıyorsun. Belki sen tam zamanlı bir yerde çalışmak istemeyen, uzmanlık alanında freelance çalışmak isteyen veya kendi iÅŸini kurmak istemeyen bir giriÅŸimcisin. Evet bu durumlarda üstlerin olmayacak ama farklı ÅŸirketlerle çalışacaksın. Her ÅŸart altında keyfiliÄŸini törpülemeyi öÄŸrenmen lazım.
Kısaca bir faydasından daha bahsedip yazıyı sonlandıracağım. Bu iÅŸlerde ortamını kurarsan ve eÄŸlenmesini bilirsen ilerde hatırladıkça güleceÄŸin bir sürü harika anın birikir. EÄŸer otelde konaklamalıysa otel çalışanlarıyla aranı iyi tut derim. :)
Bu haftalık bu kadar. Gelecek haftaya kadar kendine iyi bak. Sevgiyle kal.
Osman Can GÜL
Akdeniz Gençlik DerneÄŸi